fredag 20 januari 2012

(19 av 365+1) Frostig

Canon EOS  450D , Canon EF 50/1,8 II
F/1,8 1/500

Idag vaknade jag upp och min värld var täckt med frost. Att jag är ledig också
gjorde det hela så mkt bättre. Så självklart tog jag min kamera och gick ut. Lekte lite med
mitt favorit objektiv (Canon EF 50/1,8 II), men också med mitt macroobjektiv
( Canon Compact macro lens EF 50/2,5 ). Totalt har jag 4 objektiv (planerar en till,
Vidvinkel) men mamma har just nu mitt normalzoom i sina ägor.
Hon bör vara glad att hon har en så snäll dotter som jag ;)
- Så att hon kan få låna mina objektiv ibland.

Nä tänkte iväg och simma någon kilometer nu, och sen ska jag in i stan och köpa mig
en planerare. Känner mig så tom och oorganiserad utan det. Hittills har jag fått
använda min mobil för att påminna mig om saker. Inte lika roligt helt enkelt.

5 kommentarer:

Millan sa...

Snyggt!!! Ja, även jag inspirerades att fota idag, så jag har också gjort ett frostigt inlägg idag, finns under handtaget som du redan kommenterat...Blev en liten miss då jag skulle schemalägga inlägget med handtaget, så båda kom med samtidigt idag tyvärr...

Du är så snäll som lånar ut ditt objektiv till mig nu när mitt inte funkar längre!!!!

AnCa sa...

Tack för att du är så flitig att kommentera inne hos mig! Det är så roligt att få lite kommentarer på det man visar...

Vilken fin frostig bild du visar idag!

Eftersom jag är nybörjare på fotografering med systemkamera uppskattar jag mycket att du rekommenderar objektiv o talar om vilket objektiv du använder. Skulle du rekommendera mig att köpa ett sånt där 50/1,8 II-objektiv? Har funderat på ett sånt nämligen...

Gillar väldigt mycket bilden på det vackra handtaget, den underbara pippi-mössan och din söta kisse oxå!

Theka sa...

Svar till AnCa.

Kunde tyvärr av någon anledning inte svara på din kommentar här, på din blogg. Det blev bara vitt när jag försökte. Om du vill skulle jag rekommendera att du ändrade dina inställningar på kommentarer till popup fönster. Det hat funkat bättre att kommenter på, av någon konstig anledning

Jag rekommenderar verkligen det objektivet (50/1,8 II) Det är ju inte ett vanligt standard objektiv med zoom, utan är fast. Min mamma har lite problem med det och tycker inte om det just för att hon inte kan zooma. Det är helt enkelt en vane sak. Det är ett billigt objektiv. Jag köpte mitt för 995kr på CyberPhoto. Klart prisvärd:)

Tack så mkt för att du tittar in här och kommenterar^^. Önskar jag kunde kommentera lite oftare hos dig, men det är något fel med blogger just nu. Är likadant på andra bloggar jag ska besöka. Fönstret blir helt vitt och jag kan inte kommentera. Lycka till med systemkameran. Jag skulle rekommendera en kurs så du lär dig dom olika funktionerna. Det är så mkt man missar genom att fota med automatikfunktionen.

AnCa sa...

Tack för ditt svar! Det är så här det ska fungera men den här utmaningen tycker jag. Dela o utbyta erfarenheter. Jag går just nu en fotokurs o suger åt mig som en svamp av vad alla säger o tycker! Objektivet står högst på min önskelista just nu, det är fler som har rekommenderat det. Sen gillar jag ju att fota i macro oxå, så ett sånt objektiv får nog står som nummer två på listan...

Ha en fin lördag! Själv ska jag ut o ta frostiga bilder, det är jättefint ute o solen börjar visa sig...

Tokmia sa...

Jag håller med ovan, jag kan säga att alla mina bilder hitills i fotoutmaningen är tagna med mitt 50 mm 1,8. :)
Jag älskar det!!
Snygg frostbild, riktigt snygg faktiskt. :)