måndag 20 februari 2012

(48 av 365+1) Underhållning


Finns inget som är mer underhållande än Ally Mcbeal. Förra veckan fullbordade jag
hela min samling av Ally Mcbeal säsongerna. Köpte nämligen säsong 4 och 5 från
CDON. Tyvärr visade det sig att svensk text inte fanns. Så nu sitter jag och lär mig
lite juridiska termer på engelska. Nyttigt. Även om jag är grymt dålig på engelska, så
fattar jag vad dom snackar...Nästan. Tyvärr hinner jag inte översätta det dom säger,
men på något vis hänger jag ändå med.

Ally Mcbeal är en serier som kan få alla ens problem att försvinna för en liten stund.
I alla fall har serien den inverkan på mig. Jag älskar Ally Mcbeal!
Förutom Ally så är John (dom mindre bilderna) min favorit i serien.
- Han är grym!

3 kommentarer:

Charlotta sa...

Bättre språkträning kan man nog inte få utan att behöva resa långt. Bra att förena nytta med nöje.

Pysselfarmor sa...

Oj...du förstår jag tittar nästan aldrig på TV så jag har ingen aning om vad detta är för program....men du får bra träning i varje fall...

Unknown sa...

=) strålande tolkning!! Jag har också serien och slukade den igen förra våren!!