lördag 25 februari 2012

(52 av 365+1) Länk


Eftersom Lillfiis tyckte att jag skulle ta den här bilden i dagens tema,
men jag var missnöjd med att det blev en sådan ofokus på länken... så får ni stå ut med den.
Jag är alldeles för pedant ibland när det gäller mina bilder.
Ligger inte fokus där jag vill ha den, är det sällan en sådan bild som den här
läggs upp på mina bloggar. Därför tar jag miljoner bilder (känns det som) på samma
sak. Ändå lyckades jag inte idag att fånga bilden så som jag ville.

- Så är det när jag har för höga krav på mig själv.
Sen är (som tur) smaken som baken.

11 kommentarer:

Ingalill sa...

Wow! Vilken vacker bild :)

Charlotta sa...

Det gör inget att länken inte är i fokus. Bilden blir intressant därför att man börjar leta efter detaljerna, som fjärilsvingarna i spegelbilden, det fyrkantiga gamla spikhuvudet, juteväven i överkant. Det finns massor att se i bilden.

Rantamor sa...

Kanonfint foto, och det gör inget alls att inte fokuset ligger på just armlänken...
mina ögon fastnade på det vackra träet, hemsnidade spiken och fjärilens vingar...
Grattis till en intressant bild.

Bonnfrua sa...

Måste hålla med ovantående kommenterare: just "ofokuset" på länken får bilden att lyfta. Bakgrunden med trät, spikhuvudet och fjärilsvingarna gör det hela så intressant så jag vill bara fortsätta att titta och titta.

Eva Trillian sa...

Bilden är vacker med alla dess perfekta och operfekta komponenter. Helheten är vacker!

Anne-Lie sa...

Tycker nog att bilden är välavvägd jag men det är alltid så att man vill ha det som man tänkt sig!

Marina sa...

Jättevacker bild, tycker inte heller det gör nåt att det inte är fokus på länken, den är jättebra som den är. Lite sorgen bild iom det stackars döda påfågelögat =/

KerstinA sa...

Jättefin bild!

Lillfiis sa...

VAD VAR DET JAG SA!!!

Pysselfarmor sa...

Ibland är man sååå kritisk mot sig själv ....den är fin den här bilden! Var nöjd med den du...!

Anonym sa...

Jag tycker du har fått till en väldigt vacker bild! Alla detaljer gör att man funderar på annat än var fokus ligger.
Känslan är i detta fallet viktigare än skärpan.