söndag 11 mars 2012

(68 av 365+1) Svåråtkomlig



Ikväll säger mamma till syster min (som är väldigt intresserad av rymden), att man nu kan
se Venus och Jupiter bredvid varandra. Det har man inte kunnat göra på 10 år... eller
något. Så äntligen fick syrran chansen att ta fram sin stjärnkikare och se detta fenomen.
Som sagt, hur ofta händer det här liksom? Så jag försökte fånga dom på bild.
Sista bilden vet jag inte vad som flyger runt. Antingen är det en rörelse under
slutartiden, eller så är det något som far där uppe i rymden, som jag lyckades fånga.
I alla fall tror jag att den högra planeten var Venus, den lyser starkast.

Vill tacka för alla fina kommentarer i förra inlägget.
-Ni är helt enkelt underbara!

Var och kollade på huset idag. Vi får se hur det hela slutar. Det är lite svårt att sätta
in sig i hur det i slutändan kommer att se ut. Det är ju golv som ska rivas,
väggar som ska isoleras, målas/tapetseras och sen köket som ska bli helt nytt i stortsett.
Just nu finns heller inte vatten eller toalett i huset. Någon riktig värmekälla finns det
heller inte, vilket kan bli jäkligt dyrt, när kallhyran redan är ganska hög.
-Asså jag känner mig lite klyven över hur vi ska göra. Skulle kunna köpa oss ett hus
nästan, för samma månadskostnad.

5 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Spännande att vara rymdfotograf med fötterna på jorden;-))

Pysselfarmor sa...

men så spännande - hade ingen aning om det

Rantamor sa...

Såg dom två planeterna igår, säkert spännande för dom som är riktigt rymdintresserad...
Spännande att höra hur det går med husköpet....

Charlotta sa...

Ett UFO, det måste väl slå "planetmötet" ;)

Unknown sa...

Bra fotat! jag blir också lite nyfiken på vad det var som flög omkring =)