torsdag 5 juli 2012

(183 av 365+1) Spänning


Har börjat läsa den här boken. En typisk semsterdeckare skulle jag säga.
Har bara kommit till sida 36 (i skrivande stund), men den har redan fångat min
uppmärksamhet. Vilket deckare ibland inte alltid lyckas med mig.
Jag har svårt att säga vilka deckare som fångar mig. Camilla Läckberg säger många är
bra. Jag började läsa en i våras, men ja fastnade aldrig riktigt. Tyckte den var
långdragig. Kanske var just den boken, vad vet jag. "Jungfrun" hette den tro jag.
Jag läste den aldrig klart. Dels för att den inte motiverade mig riktigt, men också
för att jag inte hade så mycket tid att läsa. Ska jag läsa, när jag egentligen inte har tid,
ja då lägger jag så klart den tiden hellre på någon som bara "paaang" fångar mig.

Jag är väl som pappa är mot filmer. Händer inget dom första 5 minuterna, ja då tröttnar
jag. Vid mitt fall då, fem sidor. Sen hur berättastilen är, är väldigt viktigt.
Jag är mycket för den mer skämtsamma berättastilen. Camilla upplevde jag mer
allvarlig. Ann Rosman (efter att ha läst 36 sidor) är mer skämtsam i sitt berättande.
Med karaktärer som är roliga, intressanta. Vad vet jag?
- Jag är ju bara en hobbyläsare^^

5 kommentarer:

Charlotta sa...

Då får vi hoppas spänningen håller i sig.
Själv läser jag inte gärna "dussindeckare" á la Läckberg, har man läst en har man ju läst alla (i alla fall i form och uppbyggnad).
Håller med om att böcker ska fånga direkt, men för mig behöver det inte vara spännande. Jag fångas av så simpla saker som ett vackert språk eller en följsam meningsbyggnad.

Pysselfarmor sa...

Hoppas du får ha det riktigt läskigt spännande! Undrar om du skulle gilla Kråkflickan av Jerker Eriksson.

Eva Trillian sa...

Bara en hobbyläsare? Den sortens läsare som 99.9999% av världens alla läsare är? ;) Tror vi vet en hel del!
Bra lösning på temat :)

Gabriella sa...

Åh jag som bara älskar att läsa och alltid har en bok innan jag somnar. Har upptäckt ny favorit jag kan rekommendera Öhrlund/Butler - så himla bra och det händer något direkt

Frk sa...

Rolig lösning på temat!