onsdag 18 juli 2012

(198 av 365+1) Ägodel


Min underbara bil håller jag kär. Paxa räknar jag inte som en av mina ägodelar.
Tycker inte man kan äga en individ. Men ska man se i teorin så är ju Paxa min också.
Ska bli spännande och se hur vi gör sen när Robin och jag flyttar ihop.
Vill Paxa bo med oss, och i så fall... kommer Fina (den andra bodercollin) klara
sig utan henne? Dom är ju som syskon i stortsett.

Robin och jag var och kollade på ett hus igår, som snart är till uthyrning. Har inte kommit
ut på annons än, utan det var pappa som fick nyst om det. Huset ligger bara en
km ifrån våran gård. Så nära till jobbet^^ Det verkade lovande. Han som hyr ut är
bonde själv, och känner pappa. Så det är ju ännu ett plus. Så vem vet?
Chanserna är ändå väldigt höga att vi får hyra det. Men man ska inte ta ut vinsten i
förskott. Vi håller tummarna att han vill ha oss, vi vill ha huset av hela våra hjärtan.
I så fall kanske det blir inflyttning i Oktober någon gång.
Vet mer förhopnningsvis om en vecka. Håll tummen för oss!

*Hoppar runt på små, limegröna moln

4 kommentarer:

Pysselfarmor sa...

ååå så välpolerad fin bil!!

och jag håller alla tummar och tår att ni får hyra huset!

Pysselfarmor sa...

ååå så välpolerad fin bil!!

och jag håller alla tummar och tår att ni får hyra huset!

Eva Trillian sa...

Gillar färgen på din pärla :)
Hoppas ni får huset! Hjälper till o håller tummarna :)

KerstinA sa...

Härligt blå bil och fina Paxa på språng.
Jag håller alla mina tummar också :)