måndag 6 augusti 2012

(219 av 365+1) Vetenskapsman


En vetenskapsman söker hela tiden efter svar på sina frågor, samt att göra livet
lättare för sig och andra. Gör man inget kan man heller inget lära. Vågar man inte
göra fel kan man heller aldrig göra rätt. Allt det är en vetenskap i sig.
Så här är min käre bror som går fordon på gymnasiet just nu. Han ska göra service
på mammas (pappas) volvo. Det är i sig en hel vetenskap innan man har lärt sig
alla knepen, och vet exakt hur man gör. Det är alltså en ren vetenskap för en nybörjare,
sen är ju han "man" också.

-Är jag godkänd? Ett svårt tema tyckte jag annars.

6 kommentarer:

KerstinA sa...

Jag tycker att du fick till det jättebra - ett knepigt tema:

Anonym sa...

Helt klart godkänd!

Bonnfrua

Charlotta sa...

MVG från mig!

Eva Trillian sa...

Absolut godkänd :)

Gabriella sa...

Klart det är godkänt :)

Pysselfarmor sa...

knepigt tema är det verkligen - borde inte varit med...men jag blir så fascinerad av den den "gummifågeln" på marken ??
vad gör han med den ha ha ha ;-))