måndag 10 februari 2014

41. Övning


Igår var jag med farbror och sköt en liten tävling som han anordnade.
Vi sköt med studsare på 300 meters avstånd från målet. Tavlorna syns 300 meter längre ner i
bilden som vita prickar. Eftersom mitt intresse för det materiella i skytte är väldigt låg. Så hade jag
inte utrustning för det här skyttet. Var ju dessutom första gången som jag sköt på ett sådant avstånd.
Studsare har jag men inget bra förstorande kikarsikte. Så jag fick låna farbrors studsare i
stället.

4 kommentarer:

Pysselfarmor sa...

Jo minsann en sådan har jag hållit i ett par gånger...ja också skjutit med. Har jägarexamen ;-)

Susann sa...

Detta är så roligt..skjuter själv mest med hagel men även kula någon gång.

Anonym sa...

Hur lyckades du då?

KerstinA sa...

Det där skulle jag aldrig klara.