onsdag 23 april 2014

112. MInnen


När jag slutade på fritis runt 7 års ålder. Var hela gänget iväg och campade
på "östra sidan". Då tog fritisledarna oss som skulle sluta, åt sidan från dom andra.
Vid en eld tillverkade vi våra tenfigurer. Som skulle spå våran framtid.
Så i en kastrull med kallt vatten hällde jag ner den jättevarma massan av ten.
När man sen tog upp Tenet hade det bildats figurer. Väldigt roligt faktiskt.
Mina figurer liknade en sjöhäst och den andra en fågel av något slag.
(den i mitten gjorde jag något år senare).

Så hur ska man spå min framtid med detta? Jag har några teorier.
Men vad tro ni?

3 kommentarer:

KerstinA sa...

Inte så lätt att tolka... ;)

Pysselfarmor sa...

Tänk det gjorde vi alltid på nyårsafton när jag var barn. Det var allt litet svårspått om hur det kommande året skulle bli ;-)

BatongAmanda sa...

Hästar nära vatten med fåglar seglande ovanför och du bor mitt emellan!!! Kram ;D