lördag 14 januari 2012

(13 av 365+1) Näsduk


Paxa har en alldeles egen näsduk, som mamma har sytt åt henne.
Den är färgglad och sitter som gjutet på henne. Ni kan vänta er många bilder
under året på Paxa. Hon är en av mina villiga modeller (vilket jag inte har många av).
Så ni kanske vill veta lite om henne tänkte jag.

Namn: Paxa
Kennel: Guldgruvans  kennel
Ras: Border Collie
Ålder: 3 år
Målet i livet: Valla kor och får, leka med sin nusse och gosa/busa med matte.

Övrigt: Paxa är en underbar individ, om man lär känna henne. Hon kan vara lite reserverad
mot nytt folk, men hon älskar alla i familjen (mest mig ;). Hon har lite svårt att lyssna på ens
kommandon, men är lyhörd. Vi har en till Border Collie, Fina 4½ år. Hon är från samma
kennel men med andra föräldrar. Paxa och Fina är som dag och natt. Fina är väldigt stor
för sin ras, och Paxa är väldigt liten. Fina är en alfatik och ta ingen skit, medans Paxa är
den totala motsatsen.

Varför det kommer sig att jag älskar Paxa mer än Fina, då jag ändå
har uppfostrat Fina också. Det är för att Fina är för hård, och hon älskar Pappa mer.
Paxa är så liten individ, och känner sig tryggast med mig (skulle jag tro). Det har ju
gjort att Paxa och jag är som gjorda för varandra. Hon har koll på mig så fort jag rör mig.
Vill alltid följa med mig, och blir en helt annan hund när jag inte är hemma enligt mamma.
- ...Och finns det något mer härligt här i livet än att veta att ens bästavän på fyra ben,
älskar en?

P.s På min header ser ni en liten bild på både Fina och Paxa.

11 kommentarer:

Unknown sa...

Hon ser stolt ut också! Klia Paxa bakom örat från mig

Rantamor sa...

Förstår att du älskar denna hund...
att ha en tillgiven hund till bästa vän är stort.
Här har vi lite dåliga intryck av hundar...
eller ska vi säga dåliga hundägare...

Tjingelingen.

Theka sa...

Åh sånt är så tråkigt :( Oftast är ju det faktiskt fel på ägarna mer än hundarna.

Eva Trillian sa...

Fin bild! Kul att läsa om Paxa! :-)

Charlotta sa...

En sån raring till vovve. Och vilken härlig näsduk till halsprydning. Ser fram emot resultatet av era fotosessioner under året. :)

Ina sa...

Jättesöt hund med en väldigt fin näsduk runt halsen! :-)

Ser mycket fram emot fler bilder!

Maria sa...

Tufft med näsduk.

Pysselfarmor sa...

Åhhh hon är så fiiin! Jag älskar hundar! Är uppvuxen med hundar - jakthundar hade vi i mitt barndomshem i fjällen....sådär åtta stycken kunde de vara. Andra hade sina hundar ute i hundgårdar hela tiden på den tiden så där ungefär 40 år sedan (nja litet mer kanske....) men pappa hade inte hundgård utan hundarna var lösa på gården och kunde gå in precis när de ville. Detta har jag tänkt på "efteråt" att han hade ett verkligt kärleksförhållande till sina djur.

AnCa sa...

Jättefin pälskling! Ja visst har man sina favoritmodeller? Hos mig blir det nog en hel del bilder på mitt lilla barnbarn o mina två hundar oxå...

KerstinA sa...

Härlig bild och kul att du berättar o Paxa. Jag avundas dig som har en sådan modell och ser fram mot många bilder. Vi har just nu varken hund eller katt och det är lite tomt...

Marina sa...

Så fin scarf hon har, då syns hon tydligt när ni är ute i naturen =)