torsdag 26 januari 2012

(25 av 365+1) Djungel


Letar lite recept på mat som ska lagas. Det är ju rena djungeln! Det finns så många
som ser goda, och roliga ut. Jag som har fått för mig att jag inte kan laga mat, tycker
att Arla Kökets mathäfte "vardag", är bäst. I den finns det bra beskrivning, aptitretande
bilder, och framför allt är det mat som är lättlagat.  Jag får inspiration av att titta i den.

Mamma och pappa har dragit iväg till Avesta, för att jaga och vara ute i naturen.
- ÄNDA FRAM TILL SÖNDAG! Så det är anledningen till att jag måste planera
maten, och laga den. Vi får se hur det slutar... i matförgiftning eller på akuten kanske?
Nä, så farligt är det nog inte.

Matschema

Torsdag: Hemmagjorda köttbullar och ICA:s pasta
Fredag: Djungelgryta
Lördag: Hembakad hawaiipizza
Söndag: Tacos

5 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Att planera maten tycker jag är perfekt! Brukar underlätta vardagen till max.

Rantamor sa...

Låter ju inte helt fel med den matsedeln.
Och det är kul med matlagning...tro mig och inte kommer du att bli matförgiftad när du själv får se råvarorna...

Bonnfrua sa...

Gillar bilden som har fokus på ögonen och inte receptboken!

Millan sa...

Gillar också bilden, att du lyckats fokusera på ögonen istället för på boken...
Duktig du är som fixat maten själv i flera dagar medan vi var iväg!!!

Unknown sa...

Vilken härlig bild!!

matsedeln funkar så länge du blir mätt ;)