fredag 27 januari 2012

(26 av 365+1) Smart


Jespers spel- smartphone, och min nya mobil.

Dom säger att dessa "mobiler" kallas smartphones. Jag vet i tusan om jag håller
med. Krångel-bångel-mobiler är vad det är. Det är ju som så här att min slide- mobil,
dog igår. Skärmen bara ballade ur, bara så där, efter 9 månader. Jätteskumt.
Så hela kvällen igår letade jag i vår "likgård" med mobiler.
Hittade en mobil som pappa ha haft en gång i tiden, och den funkade. Ja funkade tills
idag då jag var tvungen att ladda den, och man inte kunde ladda den.
- Det var alltså anledningen till att den låg i likgården, på kontoret.

Så idag var det brått med att skaffa en ny. För att som Vice bonde, måste man ha mobil.
Så klart är alla "normala" mobiler utrotade, och dom som är okey är klumpiga och fula.
Så jag fick satsa på en smartphone som tydligen skulle tåla vatten, damm, stötar och
slag. Xperia Active heter den (orange på bilden). Ja på bilden ser den väldigt sliten
och använd ut (fast jag bara ha ägt den i 3 timmar). Det är på grund av den jäkla
skyddsplasten, som jag var tvungen att ta på själv. Hur lätt är det liksom. Sånt borde vara
på när man köper den. Nej då, utan det var man tvungen att köpa till. Ja ni ser resultatet
av det jag lyckades åstadkomma.
- Ugly!

Dom är säkert bra mobiler, jag är bara så jäkla ovan. Så därför är den en krångel-
bångel-mobil just nu.

7 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Det smarta med sådana telefoner är kanske om man låter bli dem? ;-)

Anne-Lie sa...

Trist när det inte fungerar!

Razzy sa...

Tråkigt med mobiler som inte funkar :(

lenabratt sa...

Jättefina bilder ! Och ja ! de krånglar ganska mycket !

Marina sa...

Äsch du kommer bli supernöjd och beroende och sen vill du aldrig mer ha nåt annat än en smartphone =)

Charlotta sa...

Smart tolkning med smartphones. Krångel-bångel var ett bra uttryck, det stämmer bra på min gamla fån som man bara kan svara på när den vill det. Blä för krånglande teknik.

Yvonne L sa...

Du vänjer dig nog snart!