onsdag 29 februari 2012

(58 av 365+1) Ordning och reda


Jag måste ha en planerare. Har jag ingen planerare blir mitt liv lite jobbigare.
Sen tycker jag om att leka med mina överstrykningspennor. Det gör sidorna mer glada
och intressanta. Sen kommer jag inte alltid ihåg det jag har skrivit upp.
Det märkte jag i fredags då jag missade min tid för besiktningen på "golfbollen".
Jag skyller på Nora Roberts. Den boken jag läste då ( Havets viskningar) drog in mig
alldeles för mycket. Tiden bara försvann.

Men idag besiktade jag "Golfbollen", som min kära bror kallar den för.
Gick inget vidare. Jag blev Underkänd, men jag behövde inte komma tillbaka för en
om besiktning. Bromsklossar och bromsbelägg bak ska fixas bara. Inget avancerat.
Det kan min kära bror fixa åt mig, han behöver ju träna.
- Min bror går nämligen Fordon^^

8 kommentarer:

AnCa sa...

Jag har oxå en planerare o allt vore ju frid o fröjd om jag bara tittade ordentligt i den oxå. Då hade jag till exempel inte missat att gå till tandläkaren i tid i morse ;-)

Anne-Lie sa...

Även jag är en planerare! Men så avundsjuk jag blir på dig som har en bror som behöver träna på att greja med bilar - önskar jag hade en bror som oxå behövde träna;-))

Eva Trillian sa...

Om planeraren försvinner kommer livet stå stilla! Ibland undrar jag om det inte vore en bra sak ;-)
Bra bild till temat!

Millan sa...

och jag har ingen planerare, men klarar mig ändå, men så är det sällan några möten och sånt som jag måste passa tiden till...

Pysselfarmor sa...

jag har planeraren i "ajfånen"
;-))

Gabriella sa...

Jag älskar att få nya almanackor varje år och börjar direkt fylla i dem, men sedan går det en månad och jag slutar använda dem. Så jag har allt i huvudet för det mesta och det fungerar riktigt bra hittills.

Rantamor sa...

Nån planerare har jag inte och behöver kanske inte heller....
men skriver sånaa femårsdagbok och det är så kul att gå tillbaka och se vad som hände för varje år samma dag....
och så håller jag reda på NÄR det hände om någon muckar med mig....

Unknown sa...

Jag har också planerare och många pennor - men ingen praktisk fordons-bror

Lycka till med ombesiktningen!