måndag 5 mars 2012

(63 av 365+1) Torn



Hur tänkte jag nu, tänker ni.
Jo jag ska förklara. Denna "byggnad" ni ser här kallas Torn inom skeetskytte-världen.
Vad är skeet tänker ni kanske då. Ni har kanske hört talas om lerduvskytte, och skeet
är då en form av skytte. Där dessa lerduvor kommer från sidorna, och man ska hinna med
att skjuta ner dom. Ganska bra träning för dom som jagar mkt fåglar osv. Kul är det också.
Fast jag tycker bättre om Trap, där flyger duvorna ifrån en.

Paxa fick så klart vara med på ett hörn igen^^

8 kommentarer:

lenabratt sa...

Intressant ! Visste inte det. Fin bild och fin vovve !

Charlotta sa...

Kan tänka mig att Paxa gillar att vara med där det händer saker. Hon far nästan fram som en tornado i bilden.

Pysselfarmor sa...

Jag har testat lerduveskytte...och så småningom fick jag någon enstaka träff ;-))

Marina sa...

Aah kul med en liten story bakom bilden =)

Gabriella sa...

Själv har jag bara prövat laser lerduveskytte två gånger. Svårt tycker jag.

Svar: Stendörren är ett helt fantastiskt naturreservat. Fantastiska promenader i skogen och så har de byggt hängbroar ut till öarna runt omkring. Sommartid är vi där ganska ofta.

KerstinA sa...

Kul att man får lära sig nya saker och självklart ska Paxa vara med :)

AnCa sa...

Ursäkta men uttalas det skit-skytte, hi, hi???

Rantamor sa...

Tur att du hade en förklaring annars hade jag inte vetat vad det var för torn...
=D