onsdag 7 mars 2012

(64 av 365+1) Fy


Man kan inget annat än att bli arg när folk skräpar ner, medvetet.
Visst att något blåser iväg när man öppnar bildörren och man inte mäsker det. Eller att man
ska ta upp något ur fickan, och märker inte att godispappret följer med,som har legat där ett
tag, som sen flyger sin iväg bakom en. Det kan man inte rå för alltid, men att kasta
soppåsar i naturen. Hushållssopor dessutom! Det finns en anledning till varför varje hem
(oftast) har en soptunna.

- Ja, jag blir förbannad!

7 kommentarer:

Rantamor sa...

Och jag instämmer i din "förbannat klubb"...
Bli också så förbannad på nedskräpning.
Varje sommar när vi är i fjällen brukar jag ha en plastpåse i fickan och plocka upp...många ölburkar som inte folk orkat bära hem...och en å annan festis...
cigaterrpaket och snusburkar...
ja listan blir lång...

Tjingeling...

Eva Trillian sa...

Visst blir man förbannad! Det är ju så himla onödigt och jag fattar inte varför man gör så?

Yvonne L sa...

Visst är det himla irriterande och onödigt! Om folk kan släpa med sig saker ut, varför inte släpa tillbaka det hem eller till en papperskorg!?

Bonnfrua sa...

Så onödigt det är att slänga skräpet så där! Blir också lite gramse när jag ser sånt.
På Bolibompa lär de barnen att plocka upp just sånt skräp... hm det behöver nog även jag lära mig!

Pysselfarmor sa...

ja fy 17!

Lillfiis sa...

Om folk inte fattar att det är dåligt för naturen,
kan de iaf fråga sig om de vill att folk ska slänga massa skit på deras tomt.
INTE OKEJ!

Unknown sa...

ja verkligen FY - men bra lösning av temat!