lördag 21 april 2012

(105 av 365+1) Insekt

Jag gjorde det misstaget att sätta mig på mitt favoritobjektiv (inte macrot som tur va)
häromdagen. Mitt fasta normalobjektiv gick sönder. Så därför har det vart lite ont om
bilder här. Får leta teman i min mapp för 2012:s bilder. Som tur han jag fotograferat
lite innan jag gjorde det stora misstaget. Lägg aldrig ett objektiv på en stol, mitt under
en intensiv fotostund. Not good!

Just nu har jag lagt ett bud på ett bättre objektiv.
I stället för en Canon 50mm/1,8 II, som arslet inte kunde väja för.
Så satsar jag på Canon 50mm /1,4. Försäljaren på
MediaMarkt sa att jag gjorde rätt i att köpa den i stället för samma igen. Skulle
tydligen vara större skillnad. Få se om man vinner budgivningen först. Annars får jag
åka in till stan och köpa det där i stället. Den jag hade innan köpte jag för 990 kr på
Cyberphoto.com. Den jag ska köpa nu kostar i butik 3690 kr. Lite skillnad.
Men båda är så klart bra objektiv mest anpassat för närbilder, porträtt osv.
Vilket jag fotografera mest. Jag rekommenderar dom varmt för er som är nyfikna.
Nu vet ni priserna ungefär. Såg att det jag innan hade kostar lite över tusenlappen nu.
Finns en del på tradera för en mindre peng.

3 kommentarer:

Charlotta sa...

Åh nej så trist att ha sönder kamerautrustningen. :(

Men lilla skinnbaggen som du fotat med macro är ju riktigt söt och fint presenterad.

Sanna sa...

Jag (eller mamma har fått behålla det...) har också ett 1.8 och det är ju toppen men jag har hört att 1.4 är outstanding :)
Tror att du gjorde rätt val!

Gabriella sa...

Tråkigt med objektivet. Jag har ett likadant som jag är supernöjd med, med tanke på priset. Själv betalade jag 995 kr för det. Hoppas att du vinner budgivningen