lördag 11 augusti 2012

(223 av 365+1) Regnbåge



Förra inlägget blev lite för argsint mot arla. Tänkte inte då på att jag påverkar er
mjölkkonsumenter till att inte köpa arlaprodukter. Vilket inte gynnar oss svenska
mjölkbönder, som levererar till arla. Vilket är mer än halva Sverige bönder som gör.
Ni kanske tror att svensk mjölk blandas med den danska när det gäller arla.
Så är det absolut inte. Så länge den röda kossan finns på arlas förpackningar,
så kan du till 100% vara säker på att det är från svenska mjölkgårdar.
Skulle du ändå vilja köpa mejeirprodukter från någon lokal mejeri, så köp en liter
från det och en liter från arla. Då gynnar du alla svenska mjölkbönder.
Vi behöver er att stödja oss genom att köpa våra produkter. Visst, du kanske inte dricker
mjölk, men mkt mjölkprodukter använder man vid bakning/matlagning.
Ost innehåller också en massa liter mjölk. Köp arla med röd kossa, och du kommer
hjälpa oss bönder som har det svårt nu.

4 kommentarer:

KerstinA sa...

Vilken vacker regnbåge och fina kossor på förra bilden.
Jag beundrar dig för ditt engagemang och förstår att du älskar ditt jobb och djuren.

Pysselfarmor sa...

glömde ju säga i förra inlägget att jag förstår ditt engagemang med lilla kalven...så gjorde mamma med kalvar som inte var så alerta, men det är klart vi hade inte så många kor så det gick ju bra att engagera sig i varje individ

Charlotta sa...

Som gammal f.d. Arla-anställd så är jag hjärntvättad och köper nästan alltid Arla-produkter när jag kommer till mejeriavdelningen. Trots att jag lämnade jobbet frivilligt för mer 10 år sedan.

Men här var det ju regnbågen som var temat. Den är fantastiskt vacker och så ovanligt att den ramar in små stackmoln men själv ramas in av ett stort molntäcke på utsidan.

Bonnfrua sa...

Tänkte bara tillägga:
Det slinker med ganska många arlaprodukter i min matkasse också, för det är ju trots allt datumet som avgör...