onsdag 15 februari 2012

(44 av 365+1) Doft



Välkommen in i min hemmagjorda studio.
Eftersom jag framför allt vill inspirera andra, och själv utvecklas i mitt fotograferande...
Så skapade jag denna blogg. Att sen dela med mig till andra lika fotogalna människor
som jag, i en fotoutmaning. Ja, det gör det hela så mkt skojigare.

Idag bjuder jag på en doftbild. (Inte för att den kanske doftar så mkt från skärmen).
Det är en parym av Britney Spears , "Midnight fantasy". Den doftar väldigt gott, men
tyvärr lite för mkt för att jag ska få bära den här hemma. Mamma har ett väldigt känsligt
luktsinne. Dock är den inte min favorit. Det är Paris Hiltons "Heiress". Tyvärr gjorde
den sig inte så bra på bild (flaskan är väldigt tråkig).

Den undre bilden är på min improviserade studio. Det är macroobjektivet som gäller,
och några snygga bakgrunder... Plus en reflexskärm. Sen är det bara att låta fantasin flöda.


13 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Vacker blå flaska, snyggt fotad!

Eva Trillian sa...

fotad? Fottad? hmmm... nu fastnade hjärnan på ett ord ...

Rantamor sa...

Kul med en egen liten fotostudio...
och fiffigt också.
Parfymer används inte här heller.
Astma.

Ina sa...

Superfint fotat, och väldigt ambitiöst! :-)
Du är duktig...

Anne-Lie sa...

Smart drag att fixa studioljus på detta sätt!

Pysselfarmor sa...

Åhhh så vacker bild - proffsigt! och sicken smart studio du ordnat - det ska jag testa!
Tack för att du delar med dig!

Marina sa...

Gud vilken snygg bild, vill också kunna få till det sådär =) Men jag har inte ens ett macroobjektiv så det kan jag ju bara glömma =P Får njuta av dina snygga bilder istället!

Gabriella sa...

Fint fotat.

Ullagunni sa...

Jättefin bild och tack för dina tips med illustration!

Annika sa...

Vilka bra och roliga tips. Ser fram emot fler tips då jag försöker bli vän med min nya kamera.

Unknown sa...

Vilka härliga färger du fick fram!! Smart studio!!

Anonym sa...

Snygg doft-bild! Och vad kul att se hur du fixat din "studio". Bra tips som nog kommer testas :)

EvasSvammel sa...

Nu blir jag ju så himla nyfiken på ditt smarta hemmastudioprojekt.
Vad är det du använder som bakgrund?
För övrigt så inser jag att en reflexskärm nog är det som blir nästa sak för mig att investera i :)